آیا برنامه تعیین مقاومت فشاری بتن آماده تضمین کننده نهایی مقاومت است؟

تعیین مقاومت فشاری بتن آماده

کنترل کیفیت بتن

کنترل کیفی بتن در همه مراحل، از تهیه مصالح ، ساخت بتن  و اجرا لازم بوده که عموما با انجام آزمایش های استاندارد و یا بررسی های میدانی پایش می گردد. در اینجا با توجه به گستردگی روش های آماری کنترل کیفیت بحث را محدود به نتایج آزمایشگاهی مقاومت فشاری نمونه های بتن در سن 28 روزه معطوف می شود.

بررسي روابط بين مقاومت فشاري بتن در سنين مختلف

در اغلب موارد، مقاومت بتن در سنين پايين و قبل از رسيدن به سن 28 روزه تعيين مي شود. در صورت موجود بودن روابط بين مقاومت فشاري در سنين مختلف، مي توان مقاومت فشاري سنين بعدي را تخمين زد.

 

 

فرم تعیین مقادیر در بتن تازه
محاسبات مقاومت فشاری بتن آماده

امروزه با توجه به نرم افزار محاسبات مقاومت فشاری بتن می توان از مبحث تضمين كيفيت در همه سطوح آزمایشگاهی و حتي خدماتي از پررنگي خاص و اهميت زيادي برخوردار مي باشد که در پیج اینستاگرام نرم افزار آمال می توانید مواردی رو مشاهده نمائید.

بيشتر مواردي كه در آئين نامه ها و استانداردهاي مربوط به بتن و اجراء آن، رعايت آنها توصيه يا ضروري دانسته شده است، در مجموعه نرم افزار محاسبات مقاومت فشاری بتن ،می تواند در تضمين كيفيت بگنجد و بخش كوچكي از آئين نامه ها به كنترل كيفي بتن مي پردازد.

جدول تعیین مقادیر شن و ماسه در نرم افزار محاسبات بتن

 

تعیین کنترل کیفی بتن مصرفی
تعیین مقادیر شن و ماسه در کنترل کیفی بتن مصرفی

تضمین کیفیت بتن

تضمين کیفیت بتن  متضمن استفاده از نرم افزار محاسبه مقاومت فشاری بتن  و نظارت مستمر و جدي توسط دستگاه نظارت (مشاور) و عوامل سازنده (پيمانكار) خواهد بود كه هيچ سطحي از كنترل كيفي نمي تواند جايگزين آن گردد. هم چنين در مورد بتن مصرفي در اين قطعات و سازه هاي بتني با اطمينان نمي توان از كنترل كيفي سخن گفت.

این مطلب را نیز بخوانید:  آزمایش دانه بندی خاک با الک

 

مقادیر ورودی در نرم افزار محاسبات بتن
محاسبات اتوماتیک مقادیر در نرم افزار

نمونه گزارشات مربوط به نرم افزار کنترل کیفیت بتن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *