کدام نرم افزار برای رسم منحنی دانه بندی ها مناسب تر است؟

نرم افزار رسم منحنی دانه بندی سنگدانه بتن

نرم افزار رسم منحنی دانه بندی سنگدانه بتن

دانه بندی و بزرگترین اندازه دانه در نرم افزار مدیریت کنترل فرآیند آزمایشگاه بتن روی مقادیر نسبی دانه‌ها، همچنین روی مقادیر مورد نیاز ، کارایی، اقتصادی بودن، تخلخل، آبرفتگی، دوام و پوکی بتن اثر می‌گذارند که در پیج اینستاگرام قابل رویت می باشد.http://amal.narmafzarsazan  هر گونه تغییراتی در دانه بندی می‌تواند روی یکنواختی بتن در هر بار بتن سازی تاثیر گذارد.
استفاده از حداکثر اندازه دانه‌های شن که در  در نرم افزار رسم منحنی دانه بندی سنگدانه بتن قابل مشاهده و تعیین شده است ،تابع عوامل گوناگونی است که نسبت به شرایط عملی کار از محدودیتی که از طرف استاندارد ملی ایران تعیین گردیده برخوردار می گردد.

استاندارد ASTM

در سیستم دانه بندی بر طبق استاندارد ASTM (آمریکا) که در نرم افزار مدیریت کنترل فرآیند آزمایشگاه بتن قابل مشاهده است ، غربالها به دو گونه نامگذاری می‌شوند.
غربالها با سوراخ بزرگ تا 5/16 اینچ نامگذاری مستقیما با اندازه سوراخ متناسب است به عنوان مثال الک 1/2 یعنی اینکه ضلع هر سوراخ 1/2 اینچ است.
برای غربالهای با سوراخ کوچک (کوچکتر از 5/16 اینچ) نامگذاری بر حسب تعداد سوراخ در هر اینچ طول می‌باشد به عنوان مثال الک 30 یعنی اینکه در هر اینچ طول 30 سوراخ وجود دارد.

اندازه الک ها در دانه بندی بتن
این مطلب را نیز بخوانید:  نرم افزار مدیریت آزمایشگاه بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *